Hoe word je een veelzijdige?
Je hebt het potentieel om een superster te worden, gebaseerd op de kwaliteit van je portret. Aangespoord door de uitdagingen van de nieuwe media, is de uitdaging nu om je eigen foto te zijn. Het is belangrijk om van een statische foto over te stappen op een foto met leven, persoonlijkheid en betekenis.
Onze tijdruimte, onze tijdlijn en ons vermogen om zoveel te doen met zo weinig verandert zo snel dat zelfs de professionals een manier vinden om op te vallen. Had je verwacht dat het haar dat we in het nieuws zien, of de schoonheid die we in de advertenties zien, ook zo zou zijn? En voordat u helemaal melodramatisch wordt en komisch, ik bedoel megaserieus, begint te doen, heb alstublieft een paar vrolijke gedachten in uw hoofd. We moeten altijd onthouden dat het poëzie is, een beetje zoals naar de kruidenier gaan. Het is onze valuta. Het is ons virtuele goud. Hebt u zich ooit afgevraagd waarom het verleden bij ons is, zoals het 20.000 jaar geleden was, en nu nog steeds is? Je kunt maar zoveel tegelijk bevatten. Technologie kan ons met gemak door de decennia heen voeren, maar het is alleen in relatie tot onze huidige en toekomstige webzines, tijdschriften, en het web. Dezelfde oude memes komen langs om ons op dezelfde oude manier te verleiden. Het zijn memes die op hun beurt memes zijn die in generaties worden doorgegeven.
Maar je moet ook in staat zijn de kopie van het origineel te onderscheiden. We zullen fysieke media gebruiken om iets over onszelf en onze cultuur te bevestigen, maar we moeten altijd op onze hoede zijn om een kopie de bron te laten worden. Er wordt wel gezegd dat men goed en kwaad kan onderscheiden aan de hand van het verhaal van de foto aan de muur. Dit is nog een belangrijke reden waarom het belangrijk voor ons is om de beste professionele portretfotograaf te zoeken. Als hij of zij de sleutelelementen van je portret heeft bepaald, kan hij of zij je verhaal samenhangen zonder dat het door louter decoratie voor je wordt geschreven. Laat me dit demonstreren met een van mijn eigen foto’s. Ik zal het je laten zien als een manier om duidelijk te maken dat je een professional moet inhuren. Op deze foto ben ik een zeer jonge kerel, tussen ongeveer 16 en 18 jaar oud op het moment dat ik de foto neem. Op de foto ligt de nadruk op mijn oren, die de enige gelaatstrekken zijn die duidelijk te zien zijn. Deze truc om een andere snaar/strategie te raken in verschillende settings is wat de foto zo uniek maakte. In mijn jongere dagen keken veel mensen verlegen en ongemakkelijk als ze rondliepen bij de hoeveelheid tekst die ik op mijn band had staan. Toch was het sexy om doortastend te zijn en de controle over een situatie te nemen. Ik ben 21 jaar oud op het moment van deze foto.
Ik ben kalend, maar denk niet dat ik een probleem heb om een behoorlijke hoeveelheid klanten aan te trekken. Ik ben zowel in het zwart als in een paarse hoodie. Ik ben nergens in de buurt van een professionele mooie vrouw. Deze foto heeft me veel prijzen van over de hele wereld opgeleverd. Waarom? Omwille van wie ik ben. Ik ben puur en van een gevoel thuis om afgebeeld te worden op de speelplaats van mijn woonproject. Je zou kunnen zeggen dat de foto een spiegel van mij is. Als we echt over onze make-up nadenken, MOETEN we de elementen van onszelf waarderen die weergeven wie we ZIJN. Het is geen lege of frivole lijn die getrokken wordt tussen wat we in ons hoofd zijn en ons lichaam. Luister maar naar de jonge schrijfster Heather Smith, die gelooft: “Schoonheid is niet alleen het resultaat van [kleding] en [haar] – het is de manier waarop je lippenstift opdoet, hoe je loopt, hoe je een kwast vasthoudt, hoe je voor iemand staat.” Ik ben een Star Wars geek, en mijn liefde voor de Star Tours rit
bracht realiteit in mijn tijdverdrijf in Disneyland, World of Spectrum, en het Magic Kingdom. De belangrijkste stappen om veelzijdig te worden als acteur trokken mijn aandacht. Bijna tien jaar geleden kreeg ik dit boek in handen geschreven door een man over. Het vinden van een rol op Broadway als zowel renaissancemens als minstreel zette me ertoe aan om het heft in eigen handen te nemen, en mijn creativiteit bloeide op. Mezelf zien in de ogen van anderen was een sleutelbegrip in acteren. Ik was nu in staat de materie van ruimte en tijd te manipuleren om iets te zeggen tegen de mensen om mij heen. Ik hou ervan de persoon te zijn tot wie het gebaar is gericht. Het zit in die kleine knipoog. Het is de kleine glimlach. Het is het onzichtbare kleine coping mechanisme waar Jung naar verwijst als de ontsnappings- of ego-ontsnappingsmechanismen die overal aan het werk zijn. Door deze technieken in mijn creatieve proces op te nemen voor de shoot, kon ik mijn verhaal beter vertellen. De aanraking. Die kleine aanraking. Het gebaar.