Fotografie – Wat u moet weten
Zelfs in de fashion fotografie zijn er zeer specifieke eisen.
Afbeelding door: Steve Colletter/Temptalia.com
Er zijn drie basisvereisten:
De hoek van de opname moet binnen het gezichtsveld vallen en het onderwerp moet zich dicht bij de camera bevinden. De camera moet het onderwerp vangen dat zich dicht bij de lens bevindt. Het onderwerp moet zich voor de lens bevinden.
Faction Fotografen
Faction fotografie is de volgende stap na fashion fotografie. Hier moet je meer rekening houden met je onderwerp, aangezien je gezichtspunt niet erg zichtbaar is. Je moet met de lens vastleggen wat er zich op je doelwit bevindt. F:itefotografen werken in termen van een close frontale portretstijl. Je weet duidelijk wat je gemaakte object is. Dit in tegenstelling tot fashion fotografie waarbij een algemene aanpak kenmerkend is. Dit type fotografie is geneigd het onderwerp vast te leggen in een meer lounge pose dan die van een close frontal portrait. F:ite fotografen gebruiken geen tijdschema’s in hun strategie. In plaats daarvan nemen zij hun acties live.
Afbeelding door: Steven Colletter/Temptalia.com
F:ite fotografen hebben geen fotograaf nodig voor hun focus. Zij houden ervan om het hele proces één voor één te doen. Zo zijn ze in staat om de close-up close-up opnamen gemakkelijk te krijgen. Er is ook gezegd dat ze minder bezig zijn met de technische kenmerken en zich in plaats daarvan richten op de psychologie.
Afbeelding door: Steve Colletter/Temptalia.com
Mijn eigen benadering van deze uitdrukking van een onderwerp is een echte productfocus. In dat opzicht, doe ik de volledige close-up van de producten. Daarna laat ik de preset toe. Dit bereidt het model voor op het kunnen werken in close-ups. Als er dan nog iets niet perfect is met de productopname, dan gebruik ik meestal de share. Voor de rest is een continu werkstandpunt gewoon natuurlijker.
Voor mijn fotografie word ik het product en kleed ik het product tegelijkertijd aan. Dit is de reden waarom mijn creatieve proces gestroomlijnd is. Als ik gezien heb en weet wat ik over het concept te zeggen heb, dan creëer ik de krachtimpressie zelf in de onderwerpen. Ik verafschuw langdradige foto’s. Bij dit onderdeel kijk ik ook naar de f:ite dispositie, de behouden toestemming en het concept van het product. Tenslotte creëer ik met de camera een intiem persoonsbeeld. Dat is de reikwijdte van mijn fotografie, waardoor je nooit meer op dezelfde manier naar fashion fotografie zult kijken.