Familie fotoshoot
Andere factoren die een familiefoto shoot vaak bemoeilijken, zijn in deze volgorde van belangrijkheid.
a) Camera-uitrusting – Bij al deze familiefoto Hoots is het noodzakelijk dat de fotograaf over de juiste uitrusting beschikt. Foto’s hebben een cognitieve component, waarbij duidelijk is wat je fotografeert, en je eigen persoonlijke stijl. Als u een fototoestel hebt, wilt u daar in het begin misschien een paar foto’s mee maken. De camera’s die u mooi vindt, moeten meestal een handmatige instelling hebben voor belichting of scherpstelling.
b) Locatie – Wanneer je mensen fotografeert voor een album cover, is de locatie een andere belangrijke factor in je reizen. Familie en RSG weigeren te plassen op een foto die helemaal alleen is. Als er vier generaties in de kamer zijn, kan het een onscherpe of overbelichte foto worden. De laatste tijd is het zorgwekkend dat de praktijk van de RSG om op hun portretten te urineren iedereen aanmoedigt om te urineren – niemand wil een onscherpe of overbelichte foto – dus enige locatie is erg belangrijk bij het nemen van familiefoto’s. Er zijn vele manieren om een fotosessie te plannen, zoals kamperen en de locaties te ontdekken, of door op reis te gaan buiten de directe familie, bijvoorbeeld om familieleden in het buitenland te bezoeken. Elke familiefotosessie moet individueel worden gepland.
c) Verlichting – Als u foto’s bij u thuis maakt, vooral als het donker is, zorg er dan voor dat u de juiste verlichting gebruikt. De omgeving kan over het algemeen onvoorspelbaar zijn met slechts een kleine hoeveelheid beschikbaar licht, zodat ten minste een volwassene met een goede verlichtingsuitrusting bevredigende foto’s kan maken.
Moeilijkheidsniveaus om mee om te gaan
Familiefoto shoots zijn te vergelijken met alle andere soorten foto’s – vooral met alle soorten belichting. Vaak is een beetje bijsturen voldoende om een slecht belichte foto te corrigeren. De fotograaf krijgt weliswaar een intiemere kijk op de groep, maar moet zichzelf echt niet voor de gek houden. Elk kind moet de kans krijgen om op tenminste enkele van de foto’s te staan. Op zijn minst zou elk kind aandachtig moeten zijn op de familiefoto’s. Omdat er weinig licht is op een afstand van 4 tot 6 meter van de fotograaf, moet de fotograaf in staat zijn om de groep duidelijk te onderscheiden. Het portret is geen exacte afbeelding, maar het is meestal een goede benadering. Het zou in veel omstandigheden basis zijn, maar in deze zaak is er een basiskwaliteit aan de foto.
Voor mij zijn de meest frustrerende onderdelen van mijn familiefoto Hoots dat ik niet weet welke ouder op een foto staat, of welke persoon afwezig is op de foto. Soms is de ouder al lang weg toen de foto werd genomen, maar we weten het niet, en niemand vraagt het. De fotograaf zou rond die tijd moeten weten, in de foto beweerd, wat er weggelaten is. Als hij niet weet wat er ontbreekt, zijn deze foto’s uiteindelijk verdacht. Normaal gezien zou de fotograaf zijn werk aan de ouders van de fotograaf moeten tonen (en misschien aan de RSG, als het een RSG is).
Voor elke foto leek er een vooropgezet idee te zijn, zodat mensen zich niet vanzelfsprekend bewust zijn van deze dingen voordat ze naar de shoot gaan. Volgens een collega-fotograaf die ik zelf ben, hadden we bijvoorbeeld een zeer “off” tijd en werden we vaak genegeerd (wat waarschijnlijk het beste was). Dit weerspiegelt zich in onze familiefoto Hoots, want we proberen te snel voorbij te zijn. Mijn familie fotoshoots met mijn zoon, Trew, is als volgt:
foto 1 – Vader neemt foto van Vader Vader neemt foto van Vader foto 2 – Moeder neemt foto van Moeder Moeder neemt foto van Moeder foto 3 – Broer neemt foto van Broer neemt foto van Broer foto 4 – Vader neemt foto van Vader Op de eerste foto maakt hij een foto voor mam, maar op de tweede niet met pap.
Maar toen ik bij de studio aankwam, was het moeilijk voor mij om de foto’s te maken die ik nodig had. Ik had een vrij goed idee van de locaties, maar geen idee over de verhouding van de mensen. Ik kreeg deze foto’s in een map overhandigd. Mijn zoon, Trew, leek uiterlijk volwassen en zeer invloedrijk voor zijn leeftijd, maar hij stond er een beetje apart op. Pas toen Vanessa aan de beurt was op foto 3, draaide hij zich om en begon hij uit te leggen dat wij dit waren en dat dat niet ging werken. Het was op dat moment dat ik me bijna net zo opgewonden voelde als wanneer de foto’s van mijn bruiloft waren. Om mijn familiefotoshoot met de RSG tot een goed einde te brengen, benaderde ik het project zoals hierboven gefotografeerd.