Wat de mensen willen”
Het belangrijkste verschil tussen een filmmaker en een producent is dat de producent de filmmaker helpt bij de regie en de samenwerking bij de productie. Het is belangrijk op te merken dat er geen onderscheid is tussen een producent en een filmmaker wat betreft de films die ze maken, dit maakt de producent de tussenpersoon tussen de filmmaker en het team van de filmmaker. Tegen het einde van 1998 waren meer dan een miljoen mensen fulltime aan het werk tijdens de marketing van de film, die ongeveer 30 minuten langer duurde dan de standaard runtime voor een big-budget film.[Ik ga me uit de naad werken om hem uit te brengen. Ik drink koffie en doe de helft van de marketing zelf. Ja! Ik zal de rest zelf doen. Het is een kwestie van middelen, en je kunt niet alles zelf doen. En je kunt een producent niet te veel betalen. Dat zou de film verlammen. Oh, ja!
Angelina Jolie – “What People Want” [ edit ]
Angelina Jolie, “What People Want” (Urba , 1999)
[Weet je, ik heb veel uitgesproken vrienden in de media. En ze zijn erg verbaasd en verrukt en in shock, om zo te zeggen, door onze privacy. Ze zeggen, “Weet je, je bent een verleidelijke vrouw, en kijk eens hoe open en eerlijk je bent.” Dus, ze zeggen, “Je bent een karakter. Je bent een echte persagent.” Of ze zeggen, “Je zei gewoon hoe je je voelde. Je buitte je lichaam op geen enkele manier uit. Je hoefde nooit de sexy shots te doen. Weet je, het was gewoon een grappig personage dat je speelde. En ze hebben gelijk, ik ben nooit veranderd. Ik was altijd de Hollywood onschuldige.
Vroeger hoorde ik over een beroemde uitspraak – “Het verhaal is interessanter als er een actiesequentie in zit.” Ik ben een groot liefhebber van actie en ik bewonderde altijd de manier waarop actiefilms het tempo opvoerden van uiteenzetting en karakter naar actie. En ongeveer halverwege de film, kom je meteen in actie. En het was gewoon geweldig om te zien hoe mensen ervan hielden. En ik wilde niet in die positie verkeren – ik realiseerde me laat in mijn carrière dat je dat langzame tempo moet behouden terwijl je je publiek gelukkig maakt. Je moet de illusie in stand houden dat dit het leven van iemand anders is. Je moet het gevoel geven dat ik in de kamer was met iemand die de ster is. Ik had er nooit echt op die manier over nagedacht, omdat ik zoveel films had gemaakt die zo aanvoelden.
Ik heb naar vrouwen gekeken tijdens mijn carrière. Ze zijn erg trots op hun lichaam. Ze zijn trots op wat ze doen. En ze zullen altijd, voor altijd, tegen hun vriendinnen zeggen dat het oké is voor een vrouw om haar lichaam op die manier te koesteren. Dus, wat mensen in mijn films willen is anders, om eerlijk te zijn. Je zult je sterke vrouwen en je mooie vrouwen hebben. Maar dat zal nooit iedereen tevreden stellen. Dus, ik probeer het allemaal te jongleren. Zoals ik al zei in het boek, er is geen gemakkelijke formulering. Ik wijs erop dat onze jongen Chaz een knaller is als hij zijn kind voor het eerst in het openbaar bij zich heeft, en er is zelfs geen camera om daar iets van te vangen – het was als [marketing realisatie][ ondertussen THE maryoudays][ koffiekopje] – en dat is hoe ik mijn films maak.
De filmindustrie. Het is een heel vreemde industrie. Het gebruikt deze religieuze stereotypen van vrouwelijkheid, maar het is niet echt een omgeving waarin vrouwen kunnen opereren vanuit een seksueel oogpunt . . . Ik heb geen zeggenschap over wat een vrouw zal dragen op een foto of wat dan ook, tenzij er realiteit is. [Maar als ik zwanger moet worden en ik denk dat ik geld nodig heb om alimentatie aan mijn kind te betalen, dan koop ik misschien een bikini en doe ik dat op de meest obscene manier mogelijk. Nee, dat gaat nooit gebeuren. Dus ik ga precies de kleding dragen die ik hoor te dragen… Maar als ik een bepaald kledingstuk mooi vind, en ik voel het gewoon aan mijn lichaam en het voelt goed, misschien komt het dan in de film. Maar dat is omdat ik een moeder ben, en ik wil dat mijn kinderen gelukkig zijn; ik ga een manier vinden om het te laten gebeuren zoals mijn budget het wil.
lees meer:
- Videoproductie Rotterdam | 70
- Filmmaker Rotterdam | 70